STIHL MS 400 C-M; moc 5,4KM; prowadnica 40cm; łańcuch 1,6 3/8" RS

  • Obserwuj produkt:
  • Dodaj recenzję:
  • Kod: 1140 200 0520
  • Producent: STIHL
  • Dostępność: Dostępny

  • Historia ceny
    Najniższa cena 30 dni przed zmianą: 5 099,00 zł brutto
  • szt.
  • 5 199,00 zł / szt.

MS 400 C-M to pierwsza na świecie pilarka łańcuchowa z tłokiem magnezowym, zapewniająca doskonały stosunek ciężaru do mocy i bardzo wysokie obroty. Waga jednostki silnikowej wynosi zaledwie 5,8 kg, a stosunek ciężaru do mocy to 1,45 kg/kW. Dzięki innowacyjnej technologii pilarka osiąga aż 14.000 obr./min, co zwiększa komfort pracy podczas okrzesywania czy ścinki. Do zastosowań w leśnictwie przy pracy z drewnem średniowymiarowym. System filtrów powietrza o długiej żywotności z filtrem HD2 gwarantuje doskonałą filtrację. Łatwe uruchamianie dzięki jednej pozycji roboczej Start i przyciskowi Stop, system M-Tronic zapewniający stale optymalną moc silnika. Praktyczne korki zbiorników umożliwiają ich łatwe i bezpieczne napełnianie.

Dane techniczne Wartość
Moc kW/KM 4/5,4
Pojemność skokowa cm³ 66,8
Długość prowadnicy cm 40
Ciężar kg 1) 5,8
Ciężar zestawu kg 2) 6,97
Stosunek ciężaru do mocy kg/kW 1,4
Podziałka piły łańcuchowej 3/8 "
Wartość drgań strona lewa / prawa m/s² 3) 3,5/3,5
Poziom mocy akustycznej dB(A) 4) 118
Poziom ciśnienia akustycznego dB(A) 4) 107

 

1) Bez paliwa, prowadnicy i piły łańcuchowej
2) Bez paliwa, z prowadnicą i piłą łańcuchową
3) Niepewność pomiarowa wg Dyrektywy 2006/42/WE = 2 m/s²
4) Niepewność pomiarowa wg Dyrektywy 2006/42/WE = 2,5 dB(A)

 

Wyposażenie standardowe

 
STIHL M-Tronic (M)

 

STIHL M-Tronic (M)

System elektronicznego sterowania silnikiem precyzyjnie reguluje czas zapłonu w każdym zakresie obrotów i dozuje odpowiednią ilość paliwa w zależności od temperatury, wysokości n.p.m. i jakości paliwa. Dzięki temu do uruchomienia pilarki wystarczy tylko jedna pozycja na przełączniku.

 

Magnezowe tłoki

 

Magnezowe tłoki

Bardzo lekkie tłoki magnezowe zapewniają doskonały stosunek ciężaru do mocy oraz zwiększoną wytrzymałość i wysokie obroty. (Zdj. pogląd)

 

Zawór dekompresyjny

 

Zawór dekompresyjny

Zawór dekompresyjny pozwala podczas uruchamiania usunąć z cylindra część sprężonej mieszanki. Umożliwia to znaczną redukcję siły potrzebnej do pociągnięcia za linkę rozrusznika, odciążenie osoby obsługującej urządzenie i ochronę całego systemu rozruchu urządzenia.

 

System filtrów powietrza o długiej żywotności

 

System filtrów powietrza o długiej żywotności

System filtrów powietrza o długiej żywotności wydłuża znacząco okresy pracy pomiędzy czyszczeniami filtra. Większe i cięższe drobiny są wyrzucane przez siłę odśrodkową na zewnątrz, a następnie przez wznoszącą się rampę dodatkowo wyrzucane do góry. Wstępnie oczyszczone powietrze jest doprowadzane do filtra powietrza.

 

Dźwignia kombi

 

Dźwignia kombi

System M-Tronic rozpoznaje fazę rozruchu na ciepło i na zimno, dlatego na dźwigni kombi znajduje się tylko pozycja startowa. M-tronic dozuje dokładnie taką ilość paliwa jaka jest w danej chwili potrzebna. Ogromną zaletą tej technicznej innowacji jet fakt, że użytkownik może natychmiast przystąpić do pracy i to na najwyższych obrotach. Dzięki uzyskaniu optymalnego przyspieszenia po kilku sekundach pilarka łańcuchowa jest całkowicie gotowa do pracy.

 

Silnik STIHL 2-MIX

 

Silnik STIHL 2-MIX

Dwusuwowy silnik STIHL w technologii 2-MIX zapewnia dużą moc, a przy tym oszczędność zużycia paliwa do 20% w porównaniu do dwusuwowych silników STIHL o podobnej mocy bez technologii 2-MIX. Emisja spalin spada o ok. 50%.

 

Nakrętka z zabezpieczeniem przed zgubieniem

 

Nakrętka z zabezpieczeniem przed zgubieniem

Przy wymianie zestawu tnącego zastosowano praktyczną nakrętkę pokrywy koła napędowego z zabezpieczeniem przed zgubieniem.

 

Pompa olejowa z regulacją wydajności

 

Pompa olejowa z regulacją wydajności

Pozwala na dokładne, odpowiednie do potrzeb smarowanie. Oznaczenie E gwarantuje doprowadzenie odpowiedniej ilości oleju w każdych warunkach roboczych. Profesjonaliści dozują dokładnie. Pompa umożliwia redukcję zużycia oleju do 50%.

 

Czterokanałowa technika STIHL

 

Czterokanałowa technika STIHL

W czterech kanałach przelotowych następuje zawirowanie mieszanki paliwowo-powietrznej przed zapłonem. Zapewnia to lepsze spalanie paliwa i znacznie podnosi sprawność silnika. Skutek: mniejsze zużycie paliwa i wysoki moment obrotowy w szerokim przedziale obrotów.

 

System antywibracyjny

 

System antywibracyjny

Mocne wibracje przenoszone przez uchwyty urządzeń mechanicznych mogą prowadzić do choroby wibracyjnej. Z tego powodu STIHL stworzył system antywibracyjny. W urządzeniach mechanicznych wyposażonych w system AV strefy uchwytów znacznie redukują liczbę drgań wytwarzanych przez silnik spalinowy i pracujące narzędzie.

 

Boczny napinacz piły łańcuchowej

 

Boczny napinacz piły łańcuchowej

Śruba napinacza obracana jest specjalnym pokrętłem przechodzącym przez pokrywę koła napędowego piły łańcuchowej. Umożliwia to uniknięcie kontaktu dłoni z ostrą piłą łańcuchową i ostrymi zębami zderzaka oporowego.

 

STIHL Ematic-System

 

STIHL Ematic-System

System STIHL Ematic składa się z prowadnicy Ematic, piły łańcuchowej Oilomatic oraz pompy olejowej z regulacją wydajności wzgl. redukcją ilości tłoczonego oleju. Specjalna konstrukcja prowadnicy i piły łańcuchowej sprawia, że każda kropla oleju dociera dokładnie w te miejsca piły łańcuchowej, gdzie jest najbardziej potrzebna. Umożliwia to redukcję zużycia oleju smarującego piłę łańcuchową do 50%.

 

STIHL ElastoStart

 

STIHL ElastoStart

Ciśnienie sprężania powoduje podczas uruchamiania silników spalinowych powstawanie odbić obciążających mięśnie i stawy operatora. Element amortyzujący umieszczony w specjalnym uchwycie rozrusznika pochłania i przekazuje występujące siły zgodnie z przebiegiem cyklu sprężania umożliwiając tym samym płynne uruchomienie urządzenia bez szarpnięć.

 

Układ wstępnego ogrzewania gaźnika

 

Układ wstępnego ogrzewania gaźnika

Pilarki łańcuchowe STIHL wyposażone w układ wstępnego ogrzewania gaźnika są niezawodne nawet wtedy, gdy na dworze jest zimno: w zimowym trybie pracy ogrzane powietrze przepływa wokół gaźnika. Rozwiązanie takie skutecznie zapobiega oblodzeniu gaźnika.

 

Praktyczny korek zbiornika

 

Praktyczny korek zbiornika

Specjalne, opatentowane korki zbiorników paliwa i oleju. Zbiorniki urządzeń mechanicznych wyposażone w takie korki można szybko otworzyć i zamknąć - bez użycia siły i jakichkolwiek narzędzi.

 

Filtr HD2

 

Filtr HD2

Nowy filtr HD2 wykonany jest z polietylenu i posiada nawet o 70% drobniejsze pory w porównaniu z filtrami flisowymi czy poliamidowymi, co w praktyce oznacza filtrowanie najdrobniejszych cząstek zanieczyszczeń. Nowy filtr jest ponadto wodoodporny, nie absorbuje oleju i można go łatwo oczyścić. Okrągły kartusz filtra można zdemontować bez użycia narzędzi. (zdj. poglądowe)



Klikając “Zgoda” akceptujesz zapisywanie wszystkich danych cookie na twoim urządzeniu. Kliknięcie “Odmowa” oznacza zapisywanie tylko danych niezbędnych do funkcjonowania strony. Więcej informacji o cookie w polityce prywatności.